keskiviikko 30. joulukuuta 2015

year in music, too


spotifyn year in music -katsaus on ollut musta todella jees juttu. hauska näin vuoden päätteeksi saada kuulla, mikä on liikuttanut tän vuoden aikana. usein sitä tulee huomattua, että samat suosikit jatkavat listojen kärjessä vuodesta toiseen. 

kuunnelluimmat artistini 2015:

1. bo kaspers orkester (swe)
2. gregory porter (usa)
3. pimeys (fin)
4. the national (usa)
5. yann tiersen (fra)

kuunnelluimmat biisit 2015:


lennon the best tuo mieleen 20-vuotissynttärit kaveriporukalla, pharrellia kuuntelin bussimatkalla helsingistä turkuun ennen astumista ruissalon lauttaan, joka kuljetti rokkailemaan.

kuuntelin musaa 2000 minuuttia, 337 tuntia eli 14 päivää putkeen.

hauska huomata muutamia seikkoja. teininä kyttäsin irc-gallerian last.fm -putkea ja sitä, että onko musamakuni tarpeeksi cool. lukiossa kaikki indie- ja folk-jutut oli tärkeitä, mut missä oon nyt? musan suhteen oon aika harmaalla alueella, mun kuunnelluimmat artistini ovat ruotsalaista poppia, jazzia, suomalaista ja usalaista indietä ja ranskalaista neoklassista pianomusaa.

 olen ei-missään, eli oikeastaan kaikista parhaimmalla alueella. musa ei määrittele sitä kuka mä olen, se vain värittää hetket juuri niiksi kuin sen kuuluukin. mä en käy flowssa kertoakseni kaikille, että oon tarpeeksi cool enkä kuuntele free jazzia viestittääkseni, että olen tarpeeksi älykäs.

ehkä tätä kutsutaan aikuisuudeksi. siksi, että tiedän jo itsekin vähän, kuka olen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti