torstai 30. maaliskuuta 2017

kauneus on katsojan silmässä


olen kotoisin forssasta.

vaikka oikeastaan koen kylläkin olevani kotoisin en mistään, koska sukuni on levittäytynyt ympäri suomea ja olen itsekin viettänyt aina liikkuvaista elämää. oikeammin ehkä olisi sanoa siis, että olen syntynyt forssassa ja asunut siellä elämäni ensimmäiset kuusitoista vuotta.

usein tarvitsee perspektiiviä, jotta osaa suhtautua asioihin. en ole koskaan ollut forssa-vihaaja (trust me, niitä löytyy), oikeastaan koen suhtautuneeni kyseiseen kaupunkiin melko neutraalisti. mulla oli siellä erittäin hyvä lapsuus ja siellä on tapahtunut monia tosi hauskoja ja siistejä juttuja, mutta mulla oli jo pienemmästä asti kaipuu suurempiin ympyröihin ja isompiin kaupunkeihin.

mutta sitä en voi ymmärtää, että synnyinkaupunkiani kutsutaan rumaksi. 

toki kauneskäsityksiä on monenlaisia ja forssallakin on ne neuvostonharmaat kerrostalokasvonsa, mutta viime viikonloppuna kävelimme äitini kanssa loimijoen rantaa, enkä voisi mitenkään liittää sen illan maisemiin mitään negatiivisia kuvauksia. 

katsokaa nyt itse!


ennen kuin siis uskot kaikki ne hauskat vitsit, joita forssasta "helvetin tulirotkona" ja "suomen negatiivisimpana kaupunkina" kerrotaan, suosittelen käymään siellä. 

saatat yllättyä.

1 kommentti: